Zamknij

30 dni

10 wysp

4000 przebytych kilometrów

Samolotami, promami, łodziami, skuterami, tricyklami, autobusami, jeepneyami i oczywiście pieszo.

Filipiny — wyspiarski kraj położony w południowo-zachodniej części Azji. Przez niektórych uważane za raj na ziemi. 7000 wysp, na których można znaleźć wszystko — przepiękne plaże, ale i wulkany, lasy tropikalne, jaskinie, wodospady, pola ryżowe i przepiękne miejsca do nurkowania. Kraj zawsze uśmiechniętych ludzi, którzy często żyją za jednego dolara dziennie. Kraj ogromnych kontrastów, gdzie obok prężnie rozwijających się metropolii, ludzie śpią na cmentarzu.

Film z naszej podróży

Można na nim zobaczyć migawki z miejsc, jakie udało nam się odwiedzić. Bohol (Wzgórza Czekoladowe, Sanktuarium Tarsierów, rzeka Loboc) oraz Panglao wraz z wyspą Balicasag, na której szukaliśmy żółwi. Siquijor – nasz filipiński raj wraz z wodospadami, jaskiniami i przepięknymi plażami. Nurkowanie z rekinami wielorybimi w Oslob na Cebu oraz błękitny wodospad Kawasan. Palawan na którym odwiedziliśmy Podziemną Rzekę w Sabang oraz El Nido ze słynnym hopping Island oraz cudowną plażą Nacpan Beach.

To właśnie w północnej części Palawanu zobaczyliśmy najpiękniejszy podwodny świat, jaki do tej pory widzieliśmy. Udało nam się też zobaczyć wyspę Luzon na której zwiedziliśmy słynną Sagadę z wiszącymi i lezącymi w jaskiniach trumnami. To właśnie w Sagadzie zobaczyliśmy jedną z piękniejszych jaskiń na Filipinach. Na północ od Manilii odwiedziliśmy też BanaueBatad z zapierającymi dech w piersiach tarasami ryżowymi.

Migawki ze wszystkich tych miejsc odnajdziecie w naszym filmie. Może to i niewiele. Filipiny są tak piękne i różnorodne, że można spędzić na nich kilka lat i nadal czuć niedosyt. Może jeszcze kiedyś tam wrócimy…

Miesięczny pobyt na Filipinach zamknięty w jednym filmie. Zobacz sam…

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=jcDnh-AtgnU[/embedyt]

Cały czas piszemy relację z Filipin, aby ją zamknąć brakuje jeszcze relacji z Oslob, Palawanu (Podziemna rzeka, El Nido, hopping Island, Nacpan Beach) oraz Luzon (Manila, Sagada, Banaue i Batad). Obiecuję ją skończyć jak najszybciej.

Do tej pory o Filipinach możecie przeczytać w tych relacjach:

Podziel się linkiem:

Komentarze

1. aw
    aw
    10 stycznia, 2018 10:48 pm Odpowiedz

W jakim terminie odbyła się Wasza podróż? 🙂

1000krokow.pl
      10 stycznia, 2018 10:55 pm Odpowiedz

Styczeń i luty 2017 roku.

2. Ed
    Ed
    5 grudnia, 2017 11:26 am Odpowiedz

Mam pytanie odnośnie atmosfery w kraju – czy Manila i wyspy najczęściej odwiedzane przez podróżujących są bezpieczne?
    Relacja super 🙂

Red Aktor
      5 grudnia, 2017 12:49 pm Odpowiedz

W każdym miejscu Filipin w jakim byliśmy, także w Manili i na północ od niej, czuliśmy się naprawdę bezpiecznie. Oczywiście nie byliśmy na Mindanao, które swoją złą sławę, zawdzięcza właśnie informacjom o ty, że jest tam niebezpiecznie. Często zdarzało nam się chodzić w nocy i nawet po ciemku Filipiny były dla nas bezpieczne. A atmosfera w kraju jest naprawdę przyjazna, a ludzie niesamowicie sympatyczni.

3. 23 listopada, 2017 1:56 am Odpowiedz

Mega! Tez nie mozemy sie doczekac na taka przygode. Super! 🙂 Powodzenia przy nastepnej 🙂

4. Nina
    Nina
    20 sierpnia, 2017 1:09 am Odpowiedz

Bardzo ciekawie i egzotycznie 🙂 Po obejrzeniu Waszego filmiku, aż chce się pakować walizki 😀 Póki co mój najdalszy wyjazd to Chorwacja i Hiszpania, ale kto wie, może kiedyś gdzieś dalej wyruszę…

5. 19 sierpnia, 2017 11:35 am Odpowiedz

Podziwiam! Marzy mi się kiedyś taka wycieczka, gdziekolwiek. Jak do tej pory jeszcze nie miałam okazji wyjechać poza kraj. Już kiedyś słyszałam, że tam, na Filipinach jest pięknie. Widoki zapierają dech. Bardzo fajny film i montaż. 🙂

6. 18 sierpnia, 2017 4:29 pm Odpowiedz

Fajnie tak obejrzeć filmik z miejsc, w których się było. Uwielbiam Filipiny, byłam tam 2 razy, a oglądając Wasz materiał wiem, że muszę tam wrócić (chociażby na Palawan czy Siquijor).

7. 17 sierpnia, 2017 1:11 pm Odpowiedz

Cudowne miejsce! Miałam plan żeby tam pojechać po studiach, ale jakoś wyszło inaczej i poszłam do pracy, więc w tym roku praktycznie nie mam urlopu 🙂 Na pewno w końcu tam wyląduję. Chociaż nie wiem czy odwiedzę aż tyle wysp 🙂

8. 17 sierpnia, 2017 10:00 am Odpowiedz

Zazdroszczę, raj na ziemi. Sama marzę o Mauritiusie 😀

9. Tomek EnnDoDo
    Tomek EnnDoDo
    17 sierpnia, 2017 7:49 am Odpowiedz

Bardzo fajny film. Naprawdę świetnie się go ogląda. Sam dwa razy pod rząd puściłem.

10. lauralr
    lauralr
    15 sierpnia, 2017 6:39 pm Odpowiedz

Matko jak ja zazdroszcze marze o tym miejscu

11. 14 sierpnia, 2017 10:10 pm Odpowiedz

Oby nasz, tegoroczny plan zimowych wakacji w Azji się udał. Z jednej strony chcielibyśmy wrócić do Tajlandii, z drugiej wiemy, że jeszcze tyle innych, pięknych (patrz wyżej) miejsc czeka!! 🙂 Super relacja 🙂

12. 14 sierpnia, 2017 6:29 pm Odpowiedz

Filipiny od jakiegoś czasu chodzą mi po głowie, więc z dużą ciekawością obejrzałam film 🙂 Piękna podróż!

13. 14 sierpnia, 2017 4:31 pm Odpowiedz

Te filmowe migawki są świetne i zaostrzają apetyt przed relacją. 🙂 To musiały być niesamowite przezycia.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *